اسفنـــدگی

اسفندگی آموز اگر طالب عشقی...

اسفنـــدگی

اسفندگی آموز اگر طالب عشقی...

اسفنـــدگی

ابری که باشد،
گویی که نه یخ ها خیال آب شدن دارند،
نه هوا خیال گرم شدن،
انگار نه انگار
که آفتابی هم هست.

شب که برسد،
بی آفتابی می زند پس کله آدم،
تاریکی، ندیدن و اشباح غوغا می کنند،

تازه می‌دانی هوای ابری صد شرف دارد به شب،
و تازه می‌فهمی که هوای ابری هم آفتاب دارد.

سپیده که بزند.
نه یخ می ماند،
نه شب،
و نه اشباح.
انگار نه انگار...
که همین دیروز
آفتاب در پشت ابر بوده

نویسندگان

چرا من وایبر و .... را دوست ندارم

پنجشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۱۱ ب.ظ

اصولا پایه محرمات در اسلام به بیشتر بودن بدی های یک عمل نسبت به خوبی هایش است، نه مطلقا بد بدون آن عمل و عاری بودن آن از خوبی. مطمئن باشید اگر کسی بگوید که مثلا هیچ عمل حرامی (یا شاید فقط یک عمل حرام) برایش اصلا لذت بخش نیست، یا منظورش اینست که یادآوری بدی های آن عمل بقدری است که لذت آن را کاملا از بین می برد و یا اینکه اگر منظورش این نیست، آن فرد یک بیمار است. (البته شاید هم می خواهد خودنمایی کند:) 
دیدگاه من نسبت به وایبر و شبکه های اجتماعی نیز چیز توی این مایه هاست... البته جسارت به فتوی دادن و حرام کردن این شبکه ها نمی کنم. زیرا حرام بودن یک چیز از سوی دیگر بیشتر بودن بدی های آن """برای بیشتر افراد جامعه است""" نه فقط خود من :) 

اینکه وایبر و شرکا چه آسیب هایی به دنبال دارند را یا همه می دانند یا می توانند با کمی تفکر بدانند... اما حرف من جای دیگری است! 
به قول خودمانی تمیز ترین و مفید الظاهر ترین جنبه وایبر "تماس مشروع رایگان با دوستان" است که توجیه اکثر افراد برای داشتن وایبر است... من با دیگران کاری ندارم! ولی من به شخصه وقتی با دوستم تماس متنی (SMS) دارم با اینکه هزینه دارد یک سوال کوچک تبدیل میشود به 15 پیام. که حداقل یک بیست و چهارم یک روز از عمرم را صرف آن خواهم کرد. که 9 تایش مربوط است به آیکون های لبخند و گریه و ... منصف باشم! اگر بدانم که پیام هایمرایگان هستند چندتا لبخند و ... می فرستم؟ سوال هایم زیاد نمی شوند؟ چند بیست و چهارم روزم را به آنها اختصاص می یابند؟ 
این بهترین حالت بود که در هیچ گروه وایبری عضو نیستم، و هیچ استفاده نامشروعی ندارم. 
حالا شما بقیه اش را از حفظ بخوانید.... 
حالا یک سوال؟ بنظر شما مثلا درآمد میهن دانلود مثلا از Ads (آگهی) هایش یا در آمد بلاگفا و... و هر سایت خدمات دهی رایگان دیگر چقدر است؟ پاسخ روشن است و قانع کننده، آنقدری هست که آنها را بر آن می دارد که خدمات رایگان ارائه دهند. 
پس چرا باید آقایان تلمن مارکو و ایگور مگزینیک که به عقیده بعضی فقط و فقط دست بر قضا اسرائیلی هستند (حداقل مقیم اسرائیل اند، ملیتشان را مطمئن نیستم) بیایند یک چنین برنامه ای بنام وایبر که هیچ گونه درآمد زایی ندارد و برعکس هزینه بردار است را در اختیار منِ ایرانی ای قرار دهد که شعارم مرگ بر اسرائیل است؟ تازه تلمن جان عزیز هم بگوید که سرمایه آن از «دوستان و خانواده» تامین می شود؟

  • ۹۴/۰۱/۲۰
  • محمد رنجبر دیلمقانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی