اسفنـــدگی

اسفندگی آموز اگر طالب عشقی...

اسفنـــدگی

اسفندگی آموز اگر طالب عشقی...

اسفنـــدگی

ابری که باشد،
گویی که نه یخ ها خیال آب شدن دارند،
نه هوا خیال گرم شدن،
انگار نه انگار
که آفتابی هم هست.

شب که برسد،
بی آفتابی می زند پس کله آدم،
تاریکی، ندیدن و اشباح غوغا می کنند،

تازه می‌دانی هوای ابری صد شرف دارد به شب،
و تازه می‌فهمی که هوای ابری هم آفتاب دارد.

سپیده که بزند.
نه یخ می ماند،
نه شب،
و نه اشباح.
انگار نه انگار...
که همین دیروز
آفتاب در پشت ابر بوده

نویسندگان

SOLITUDE

سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۱۴ ب.ظ

صد روز تنهایی... کاری از گابریل گارسیا رنجبر


اما پس از صد روز و اندی چند بخش به وبلاگ اضافه خواهم کرد. اینها را می‌گویم که بعدا در رودربایستی خودم و شما بمانم و از تنبلی بی‌خیالشان نشوم.
۱ دامنه اختصاصی
۲ آموزش زبان انگلیسی
۳ آموزش زبان آذری
۴ معرفی کتاب ماه
۵ روی ماه گل نرگس را ببوس... در این بخش به جنبه عاطفی مسئله غیبت، آنچه تابحال به خاطر پرداختن به مسئله عقلی غیبت مغفول مانده است، می‌پردازم. البته قصد کلید زدن این موضوع را ندارم فقط منابعی که بر این اساس طراحی شده اند را جستجو و مطالعه و چکیده‌نگاری خواهم کرد.  کتاب روی ماه خداوند را ببوس بر همین اساس البته در موضوع توحید نگاشته شده است. اولا خودم و ثانیا جامعه امروز تشنه این جنبه از مهدویت است. خودم فقط با یک واژه جذب این گرایش شده ام. و اولین مطالعه ام در مورد بررسی این موضوع کتاب خانواده و تربیت مهدوی تالیف حاج آقا تهرانی بوده.
۶ معرفی نرم افزار های خاص اندروید و ویندوز
۷ ارائه ترفند های ریز کامپیوتر و اندروید
۸ چگونه احوالپرسی هایمان را به ادبیات انتظار بیاراییم: این ایده با جرقه یکی از دوستانم به ذهنم خطور کرد. ما (یعنی اول من سپس شما) میتوانیم در ده ها برخورد روزانه مان از واژگانی استفاده کنیم که بار معنوی انتظار را به دوش می‌کشند. مثلا بجای کلمه «فعلا» که اصطلاح خداحافظی است بگوییم «زیر سایه مهدی» باور کنید اثر خیلی زیادی دارد
۹ سید علی چه گفت؟: تحلیل شخصی آخرین سخنرانی های آ.سید علی
۱۰ آنچه از ترجمه های امروز آموختم: همیشه لابلای ترجمه یک اثر، مترجم مهارتهای تازه ای از ترجمه یاد می‌گیرد. شاید بد نباشد آنها را با هم سهیم باشیم،باشیم، نه؟

پاپستی:  البته این بخش ها غرق در مَجاز نیستند! بلکه همه این بندها باید در فضای رئال (همان واقعی است، خواستیم کلاسمان بزند بالا) تک به تک اقدام شوند و پردازش شوند و پخته شوند. همه این ها را برای خودم می‌خواهم. اگر اینجا هم می‌گذارم بخاطر این است که شوق ارائه دادن مرا به ادامه دادن وا دارد. 
پاپستی دیگر:  احتمال اضافه شدن یکی از دوستانم به عنوان نویسنده به وبلاگ وجود دارد. دیدینش بهش سلام بدهید!
  • ۹۵/۰۱/۱۷
  • محمد رنجبر دیلمقانی

نظرات  (۸)

  • ...:: بخاری ::...
  • دارید میرید سربازی؟!!



    :))) #مزاح
    پاسخ:
    عه؟ از کجا فهمیدید؟


    :))) #مزاح-باور-کن!

    نه... همایونی قصد تحصیل علم کرده‌اند.
  • ...:: بخاری ::...
  • از اونجا ک حق کپی رایت رو درباره «همایونی» رعایت نکردید منم عمرن بگم چجوری اینجوری میشه!!
    پاسخ:
    نه خیرم! همایونی اگرم از شما کپی شده باشه ناخودآگاهه! تو وبلاگ قدیمی فک کنم حتی پست هم به این سبک داشتم! لعنت بر بلاگفای پست خور
  • ...:: بخاری ::...
  • چ خبره!!!!!
    اییییین همه مطلب؟
    خیلی بخش ها زیادن :|




    درباره اون بخش هم ک فرمودید،
    من برای هشتی این کارو کردم که ی سری مطلب رو برای هشتی با موضوع هشتی زدم.
     بعد شکل نمایش رو بر روی «عدم نمایش در صفحه اول» انتخاب کردم.
    بعد وبلاگ رو باز کردم، روی موضوع هشتی زدم (ک در این حالت همه نوشته های اون موضوع میاد دیگه میدونین.) بعد ادرس این صفحه رو کپی کردم.

    ازاون طرف تو بخش صفحات مستقل و منو ساز، یدونه جدید ب نام هشتی باز کردم و ادرس کپی شده رو اینجا وارد کردم.
    میشن کامپلیتد.
    پاسخ:
    می‌خوام سفره درست کنم... هرکی هر ‌چس میخواد برداره...  مگه شما هشتی و نهی و همایونی و بخاری و شوفاژ دارین ما چیزی گفتیم.... والللللا


    در باره اون بخش هم reفرمودین،
    می‌خواستم بگم که از هلپ.بلاگ.آی آر یاد گرفتم، آیا شما هم اونو زدین دیدم بععععله. راستس در مورد بخش دوم میتونستین به جای صفحات جانبی یکم قالب رو انگولک کنین که شما راه آسونترشو رفتین
    گیم اور
  • ...:: بخاری ::...
  • همیشه لابلای ترجمه یک اثر، مترجم مهارتهای تازه ای از ترجمه یاد می‌گیرد.

    بقلمــ:ــمفتشـ.ـــباشی


    اینم بدحور باور دارم.
    پاسخ:
    لطفا کمی در باوراتون تجدید نظر کنین و یا اینکه وبلاگتون رو جمع کنین من اینجا بجای شما می‌نویسم
  • ...:: بخاری ::...
  • ینی چی ک در باورهام تجدید نظر کنم یا بلاگمو جمع کنم ک شما بیایید اینجا بنویسید؟ صفر در صد هم نگرفتم.



    +آسدعلی در جریانه. برا همین یکم خیالم راحته شاید.

    پاسخ:
    خب شما که همه این پستای منو «باور» دارید،واسه چی مطلب می‌نویسید؟ من دارم می‌نویسم دیگه شما چرا به خودتون زحمت میدین؟
  • ...:: بخاری ::...
  • اهااان. حالا گرفتم!

    اولا من با ی لحن دیگه می نویسم.
    ثانبا اشتراک داشتن با ی وبلاگ دیگه، هیچیو ثابت نمیکنه =))
    و ثالثا همون جمله رو گفت خب. جمله خوبی بود.
    پاسخ:
    الان که جدی گرفتبن، یکم فحشم بدین😂😂😂
  • ...:: بخاری ::...
  • شوخی و جدیم ی شکله خب چیکار کنم
    پاسخ:
    😂
    این وبلاگ کجایی هست؟ :؟! تماس الی؟؟ من من ؟... 



    __________________
    jameolhoda.ir
    پاسخ:
    خب فاز عربی‌مان گرفته بود :)


    البته منِ من یعنی منی که من تعریفش کنم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی