اسفنـــدگی

اسفندگی آموز اگر طالب عشقی...

اسفنـــدگی

اسفندگی آموز اگر طالب عشقی...

اسفنـــدگی

ابری که باشد،
گویی که نه یخ ها خیال آب شدن دارند،
نه هوا خیال گرم شدن،
انگار نه انگار
که آفتابی هم هست.

شب که برسد،
بی آفتابی می زند پس کله آدم،
تاریکی، ندیدن و اشباح غوغا می کنند،

تازه می‌دانی هوای ابری صد شرف دارد به شب،
و تازه می‌فهمی که هوای ابری هم آفتاب دارد.

سپیده که بزند.
نه یخ می ماند،
نه شب،
و نه اشباح.
انگار نه انگار...
که همین دیروز
آفتاب در پشت ابر بوده

نویسندگان

هُوَ الَّذی یُسَیِّرُکُمْ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ حَتَّی إِذا کُنْتُمْ فِی الْفُلْکِ وَ جَرَیْنَ بِهِمْ بِریحٍ طَیِّبَةٍ وَ فَرِحُوا بِها جاءَتْها ریحٌ عاصِفٌ وَ جاءَهُمُ الْمَوْجُ مِنْ کُلِّ مَکانٍ وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ أُحیطَ بِهِمْ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصینَ لَهُ الدِّینَ لَئِنْ أَنْجَیْتَنا مِنْ هذِهِ لَنَکُونَنَّ مِنَ الشَّاکِرینَ

یونس ۲۲

اوست آن که شما را در برّ و بحر سیر می دهد تا آن گاه که در کشتی نشینید و کشتی با باد ملایمی سرنشینان را به حرکت آرد و آنها بدان شادمان و خوشوقت باشند ناگاه باد تندی بر کشتی بوزد و سرنشینان از هر جانب به امواج خطر در افتند و خود را در ورطه هلاکت ببینند آن زمان خدا را به اخلاص و دین فطرت بخوانند که ( بار الها ) اگر ما را از این خطر نجات بخشی دیگر همیشه شکر و سپاس تو خواهیم کرد.


اولا؛ حال امروزتان را ثبت کنید... نذرهایی که کردید را یادداشت کنید، امضا کنید، مهر بزنید، از کل محله تان استشهاد بگیرید یا اگر بشود کل شهرتان. قول هایی که به خدا دادید. استغفارهایی که کردید.... آلزایمر بیماری ایست شایع.

ثانیا؛ امروز مصداق همان موج توی آیه است. این نذر و نیازها هم نشانه هایش هستند. اما... موج بزرگ و کوچک دارد. برای موج های بزرگ فرداهایتان، از موج امروزتان عبرت بگیرید. تندباد امروز، آرامش قبل از طوفانِ تندبادهای فرداهاست.

ثالثا؛ قمار باختش فقط حرام نیست، بردش هم حرام است. کنکور را به قمار تبدیل نکنید. قمار باز ها به امید «بردهایی که باخت های قبلی را جبران کند، قمار می کنند»... قمار باز نباشید.

رابعا؛ کنکور را نگذارید روی مرز لبه‌ی دنیا. لبه ها همیشه احتمال فروریزش دارند. اگر کنکور و لبه دنیا یک کلمه باشند، حجله عزایتان را آماده کنید. توی دنیا کلی آدم هست که بدون عبور از کنکور پریده اند.

خامسا؛ غلط میکند، کسی که به شما می گوید کنکور برایتان از مادرتان هم واجب است از پدرتان هم از روزه تان هم. فهمیدید؟  غلط زیادی می‌کند. بدترش روزی است که پدر و مادرتان هم این را باور کنند.

سادسا؛ روان شناس ها هم در دوران دانشجویی گاهی واحدهایشان را حذف اضطراری می کرده اند. گاهی هم بعضی جلسه های درسی غایب بوده اند. گاهی حرف‌هایشان مربوط می شود به آن جلسه های غیبتشان. زیاد باورشان نکنید. آدمند. شاید باور نکنید. اما آن ها را هم خدایی آفریده که شما را.

یکی بعد از سادسا؛ از فردا تا مهر عشق و حال حلال کنید. چه رفتنی باشید چه ماندنی. دو ماه برایتان لازم است.

یکی قبل از تاسعا؛ شرایط برای همه یکسان است. هرچند که گاهی برای برخی یکسان تر باشد،

(به برکت تاسوعا این عدد را بلدم)، تاسعا؛ کپه مان را بگذاریم، فردا باید زود بیدارشویم کلی نماز بخوانیم و اسید و باز شیمی را یک چش‌چرخانی بکنیم.


  • ۹۵/۰۴/۲۵
  • محمد رنجبر دیلمقانی

نظرات  (۵)

ان شالله موفق میشید :)
  • امید شمس آذر
  • سلام
    سابعاً، ثامناً (به برکت ثامن الائمّه-س- یاد بگیرید).
    موفّق باشید.
    یا حق
  • ...:: بخاری ::...
  • مثل جی این پست را قبول دارم.

    پاسخ:
    سلام
    آهان!😉
    خوشحال شدم که کنکورم رو پارک کردن لبه دنیا نمیدونستم!
    که حتی اگه بود هم,خدا خودش نذاشت و نمیخواست سقوط کنم.
    واقعا خدا دری رو روم بست ودرای دیگه ای رو روم وا کرد,درست وقتی داشتم خودمو میباختم فرصتای جدید و امیدهای جدید به زندگیم تزریق کرد.
    هر کی این نظرمو خوند بدونه نا امیدی از رحمت خدا عین گمراه شدنه سوره حجر آیه 56.راست گفت خداوند بلند مرتبه ی بزرگوار 
    عالی انشالله بازم هم درجات عالی رو بپیمایید
    پاسخ:
    ان شاالله شمام همینطور

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی