اسفنـــدگی

اسفندگی آموز اگر طالب عشقی...

اسفنـــدگی

اسفندگی آموز اگر طالب عشقی...

اسفنـــدگی

ابری که باشد،
گویی که نه یخ ها خیال آب شدن دارند،
نه هوا خیال گرم شدن،
انگار نه انگار
که آفتابی هم هست.

شب که برسد،
بی آفتابی می زند پس کله آدم،
تاریکی، ندیدن و اشباح غوغا می کنند،

تازه می‌دانی هوای ابری صد شرف دارد به شب،
و تازه می‌فهمی که هوای ابری هم آفتاب دارد.

سپیده که بزند.
نه یخ می ماند،
نه شب،
و نه اشباح.
انگار نه انگار...
که همین دیروز
آفتاب در پشت ابر بوده

نویسندگان

پیراهنت را نیز از او دریغ مکن

چهارشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۴ ق.ظ

پرده اول

با خبر می‌شویم که به بهانه وجود واژه سانترفیوژ در پایان نامه یکی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی سرزده از این دانشگاه بازرسی و نمونه برداری کرده اند. سرزده!

پرده دوم

می‌نشینیم و ساعت ها فکر می‌کنیم این اتفاق ذیل چه قراردادی می‌تواند رخ دهد. چه چیزی جز برجام می‌تواند به ذهنمان برسد؟ برجام را زیر و رو می‌کنیم. با کلیدواژه های  Scientific centreو University می‌گردیم. تنها در بند 43 ضمیمه 1 از واژه «دانشگاه» سخن به میان آمده است که آن هم ربطی به بازرسی ندارد.

پرده سوم

از وقتی 1+5 شده 1+4 وقتی بندهایی را که در مورد آمریکا باشد را از برجام خط می‌زنیم فقط بندهای تعهدات ایران می‌ماند. ظاهراً خروج آمریکا از برجام ضربِ یک صفر در هر آنچه قرار بود بگیریم بوده. اگر این بازرسی طبق برجام (اعم از روح و جان و جسم و...آن ) بوده باشد، الان که با خروج امریکا و بلاتکلیفی (گیریم موقت) برجام اروپایی، چه عقلی است که حکم کند در این هاگیر واگیر بازرس سرزده ببریم دانشگاه. اگر هم جزء متن برجام نیست بدتر.

پرده چهارم

بو برده‌ایم دانشگاه شهید بهشتی آماج بعدی است. قبل از حضورتان بگویید میوه بخریم، خدای ناکرده بد نباشد بازرس بین المللی کام شیرین نکرده از دانشگاهمان برود. لازم باشد دانشمندان دانشگاهمان را هم به صف کنیم شناسایی کنند، یک وقت اشتباه مردم عادی را ترور نکنند.

پرده آخر

هر چه می گردیم نه از متن برجام است نه از سبک زندگی اسلامی که به این ذلت افتاده ایم. از برجام تنها چیزی که می‌تواند حکم به چنین کاری کند نفس اماره‌ی برجام است! و از سبک زندگی هر چه می‌گردیم در قرآن و سنت چنین افسار به دست دشمن دادنی نمی‌یابیم. نکند برادرانمان از انجیل لوقا تبعیت می کنند که می‌گوید: اگر کسی بر یک گونۀ تو سیلی زند، گونۀ دیگر را نیز به جانب او بگردان. اگر کسی ردایت را از تو بستاند، پیراهنت را نیز از او دریغ مکن.[1]



[1] لوقا 6:29

  • ۹۷/۰۴/۲۷
  • محمد رنجبر دیلمقانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی